Apakah Perdagangan Scalping dalam Cryptocurrency?

Apakah Perdagangan Scalping dalam Cryptocurrency?

Scalping adalah gaya perdagangan untuk pecandu adrenalin. Adakah anda menatap carta 1 minit? Adakah anda suka masuk dan keluar dari perdagangan lebih cepat daripada pelabur yang dapat membuka laporan pendapatan? Scalping mungkin merupakan strategi yang perlu dipertimbangkan.

Pedagang kulit kepala bertujuan untuk mengaut keuntungan dari pergerakan harga yang kecil. Matlamat mereka bukan untuk membuat banyak keuntungan dengan setiap perdagangan, tetapi keuntungan kecil berulang kali. Sekiranya mereka melakukannya dengan baik, mereka akan mengembangkan akaun perdagangan mereka dari masa ke masa. Pedagang kulit kepala sering menggunakan leverage dan stop-loss yang ketat.

Adakah anda ingin belajar bagaimana peniaga kulit kepala mempraktikkan kraf mereka? Teruskan membaca.

Kandungan

  • Pengenalan
  • Apa itu scalping?
  • Bagaimana scalpers menjana wang?
  • Strategi perdagangan scalping
  • Sekiranya saya memulakan perdagangan kulit kepala?
  • Menutup fikiran

Pengenalan

Scalping (or scalp trading) is a commonly used short-termtrading strategy. As a matter of fact, its one of the most commonday trading strategies out there. It involves shorter time horizons, quick decision-making, and a good chunk oftechnical analysis andcharting tools. As a result, many professionalday traders allocate a portion of their trading account for scalping.

As scalp trading strategies can work in many different financial markets, scalpers are active in the stock market,Forex trading, andcryptocurrency.

Sekiranya anda benar-benar baru dalam perdagangan, pastikan untuk melihat Panduan Lengkap untuk Perdagangan Cryptocurrency untuk Pemula . Dalam artikel itu, kami menerangkan semua yang perlu anda ketahui mengenai perdagangan. Setelah anda mengetahui strategi perdagangan yang berbeza di luar sana, anda boleh kembali ke artikel ini dan mengetahui lebih lanjut mengenai scalping.

Mari kita fahami apa yang perlu anda ketahui mengenai scalping cryptocurrency dan ketahui mengenai beberapa strategi scalping yang paling biasa.

Apa itu scalping?

Scalping adalah strategi yang mengagumkan yang melibatkan mencuba keuntungan dari pergerakan harga yang agak kecil. Pedagang kulit kepala tidak mencari sasaran keuntungan yang besar. Mereka sebaliknya bertujuan untuk menuai keuntungan dari perubahan harga yang kecil berulang-ulang kali.

Oleh itu, pedagang kulit kepala dapat melakukan banyak perdagangan dalam jangka waktu pendek, mencari pergerakan harga yang kecil dan ketidakcekapan pasaran. Ideanya adalah bahawa dengan mengumpulkan dan mengumpulkan keuntungan kecil ini, keuntungan akan bertambah dari masa ke masa kepada jumlah yang besar.

Oleh kerana jangka masa yang singkat, scalper akan sangat bergantung pada analisis teknikal untuk menghasilkan idea perdagangan. Oleh kerana kebanyakan peristiwa mendasar dimainkan dalam jangka masa yang lebih lama, peniaga kulit kepala jarang mementingkan analisis asas. Namun, naratif asas dapat membuat perbezaan besar ketika memutuskan aset apa yang akan diperdagangkan. Stok atau syiling dengan minat yang meningkat kerana beberapa berita atau peristiwa mendasar pada umumnya akan mempunyai volume tinggi dan kelayakan sekurang-kurangnya untuk jangka masa tertentu. Ini adalah ketika scalpers dapat masuk dan menjana keuntungan dari peningkatan turun naik.

Ringkasnya, scalpers memanfaatkan ledakan jangka pendek daripada pergerakan harga yang lebih besar. Ini adalah strategi yang mungkin tidak sesuai untuk semua orang kerana memerlukan pemahaman lanjutan mengenai mekanik pasaran dan pengambilan keputusan yang cepat (sering dalam keadaan tertekan)

Bagaimana scalpers menjana wang?

Oleh itu, apakah faktor teknikal yang dipertimbangkan oleh scalpers? Volume dagangan, tindakan harga, tahap sokongan dan rintangan, corak carta candlestick biasanya digunakan untuk mengenal pasti pengaturan perdagangan. Beberapa penunjuk yang paling teknikal yang digunakan oleh pedagang kulit kepala adalah rata-rata bergerak, Indeks Kekuatan Relatif (RSI), Bollinger Bands, theVWAP, dan alat retracement Fibonacci.

Banyak scalper juga akan menggunakan analisis buku pesanan masa nyata, profil kelantangan, minat terbuka, dan petunjuk lain yang kompleks. Di samping itu, banyak scalper akan membuat indikator tersuai mereka untuk memberi mereka kelebihan di pasaran. Seperti strategi perdagangan lain, mencari kelebihan unik daripada pasaran adalah yang terpenting untuk berjaya.

Scalping adalah mencari peluang kecil di pasaran dan memanfaatkannya. Oleh kerana strategi ini mudah menjadi tidak menguntungkan setelah diketahui oleh masyarakat umum, pedagang kulit kepala dapat berahsia tentang rangkaian perdagangan individu mereka. Inilah sebabnya mengapa penting untuk membuat dan menguji strategi anda sendiri.

Seperti yang telah dibahas, scalper biasanya akan memperdagangkan jangka masa yang lebih rendah. Ini adalah carta intraday, yang mungkin adalah carta 1 jam, 15 minit, 5 minit, atau bahkan 1 minit. Sebilangan peniaga kulit kepala mungkin melihat jangka masa kurang dari satu minit.

Namun, dengan jangka masa ini, kita mula memasuki bidang bot perdagangan frekuensi tinggi, yang mungkin tidak masuk akal untuk dilihat oleh manusia. Walaupun mesin dapat memproses banyak data dengan cepat, kebanyakan manusia tidak dapat melakukan yang terbaik ketika menatap carta 15 saat.

Inilah sesuatu yang perlu dipertimbangkan Kami tahu bahawa isyarat dan tahap jangka masa yang tinggi biasanya lebih dipercayai daripada isyarat jangka masa yang lebih rendah. Inilah sebabnya mengapa kebanyakan scalper masih akan melihat struktur pasaran kerangka masa tinggi terlebih dahulu. Kenapa? Mereka menggariskan tahap kerangka waktu tinggi yang penting terlebih dahulu dan kemudian zum masuk untuk mencari persediaan perdagangan kulit kepala. Ini menunjukkan bahawa memiliki kerangka waktu yang tinggi terhadap struktur pasar dapat sangat membantu, walaupun berkaitan dengan perdagangan jangka pendek.

Walaupun begitu, strategi perdagangan dan pelaburan boleh berbeza antara peniaga yang berbeza. Tidak ada peraturan yang ketat untuk scalping, tetapi ada panduan yang dapat anda pertimbangkan ketika menetapkan peraturan anda sendiri.

Strategi perdagangan scalping

Kita boleh mempertimbangkan dua jenis peniaga kulit kepala budi bicara dan sistematik peniaga kulit kepala.

Pedagang budibicara membuat keputusan perdagangan di tempat, ketika pasaran berkembang di hadapan mereka. Mereka mungkin atau mungkin tidak memiliki seperangkat persyaratan khusus untuk kapan masuk atau keluar, tetapi keputusan mereka berdasarkan pada kondisi yang ada. Dengan kata lain, peniaga budi bicara mungkin mempertimbangkan banyak faktor yang berbeza, tetapi peraturannya kurang ketat, dan mereka lebih bergantung pada intuisi dan perasaan usus.

Pedagang sistematik mengambil pendekatan yang berbeza. Mereka mempunyai sistem perdagangan yang jelas yang pada dasarnya mencetuskan pintu masuk dan keluar untuk mereka. Sekiranya syarat tertentu dari peraturan mereka dipenuhi, mereka memasuki atau keluar dari perdagangan. Perdagangan sistematik adalah pendekatan yang lebih berasaskan data daripada perdagangan budi bicara. Pedagang sistematik kurang bergantung pada intuisi dan lebih banyak lagi pada data dan algoritma.

Sebenarnya, klasifikasi ini juga berlaku untuk jenis peniaga lain. Walau bagaimanapun, perbezaannya lebih jelas mengenai strategi jangka pendek. Bagaimanapun, perdagangan budi bicara mungkin tidak berfungsi secara konsisten pada jangka masa yang lebih tinggi.

Beberapa scalpers akan menggunakan strategi yang disebut perdagangan jarak jauh. Mereka menunggu julat harga ditentukan dan berdagang dalam julat tersebut. Ideanya ialah sehingga julat dipecahkan, bahagian bawah julat akan menyokong, dan bahagian atas julat akan menahan ketahanan. Sudah tentu, ini tidak pernah menjadi jaminan, tetapi masih boleh menjadi sistem scalping yang berjaya. Walau bagaimanapun, peniaga kulit kepala yang baik akan bersiap untuk keluar dari jarak jauh dengan menetapkan kehilangan astop.

Teknik scalping lain melibatkan penggunaan spread ask-bid. Sekiranya terdapat perbezaan yang cukup besar antara tawaran tertinggi dan permintaan terendah, scalpers dapat memperoleh keuntungan dari itu. Dengan kata lain, strategi seperti ini lebih sesuai untuk perdagangan algoritma atau kuantitatif. Kenapa? Oleh itu, manusia tidak dapat dipercayai dalam mencari ketidakcekapan kecil di pasaran sebagai mesin. Hasilnya, bidang ini sangat tepu dengan bot perdagangan. Oleh itu, manusia yang ingin menggunakan strategi ini pada amnya harus bersaing dengan algoritma.

Scalping biasanya melibatkan penggunaan leverage. Oleh kerana sasaran peratusannya agak kecil, scalper biasanya ingin meningkatkan ukuran kedudukannya dengan memanfaatkan. Inilah sebabnya mengapa scalpers sering menggunakan platform perdagangan, kontrak niaga hadapan, dan jenis produk kewangan lain yang menawarkan perdagangan leveraged. Namun, kerana scalpers bertujuan untuk memperoleh keuntungan dari pergerakan yang lebih kecil dengan posisi yang lebih besar, mereka harus memperhatikan selip.

Sekiranya saya memulakan perdagangan kulit kepala?

Itu bergantung sepenuhnya pada gaya perdagangan yang sesuai untuk anda. Sebilangan peniaga tidak suka membiarkan sebarang kedudukan terbuka ketika mereka tidur, jadi mereka memilih strategi jangka pendek. Peniaga harian dan peniaga jangka pendek lain mungkin termasuk dalam kategori ini.

Sebaliknya, peniaga jangka panjang suka mengulas keputusan dalam jangka masa yang lebih lama dan tidak keberatan mempunyai kedudukan terbuka selama berbulan-bulan. Mereka mungkin menetapkan kemasukan, sasaran untung, dan stop-loss, dan memantau perdagangan sesekali. Pedagang swing mungkin termasuk dalam kategori ini.

Oleh itu, jika anda ingin memutuskan sama ada anda ingin melakukan perdagangan kulit kepala, anda perlu menghuraikan gaya perdagangan yang sesuai dengan anda. Anda juga perlu mencari strategi yang sesuai dengan keperibadian dan profil risiko anda supaya anda dapat menerapkannya secara konsisten dan menguntungkan.

Secara semula jadi, anda boleh mencuba pelbagai strategi dan melihat apa yang berkesan dan yang tidak. Perdagangan kertas di testnet FuturesBinance boleh menjadi kaedah yang baik untuk mengujinya. Dengan cara ini, anda dapat menguji strategi scalping tanpa mempertaruhkan dana sebenar.

Menutup fikiran

Scalping adalah strategi perdagangan jangka pendek yang biasa digunakan yang bertujuan untuk mengaut keuntungan dari pergerakan harga yang kecil. Ini adalah teknik perdagangan yang memerlukan banyak disiplin, pengetahuan tentang pasaran, dan pengambilan keputusan yang cepat.

Adakah scalping strategi perdagangan yang baik untuk anda? Sekiranya anda seorang pemula, anda boleh mencari strategi jangka panjang yang lebih baik seperti perdagangan atau pembelian. Sekiranya anda lebih berpengalaman, perdagangan kulit kepala mungkin sesuai untuk anda. Tetapi tanpa menghiraukan apa yang anda lakukan di pasaran kewangan, selalu penting untuk mempertimbangkan prinsip pengurusan risiko, seperti menggunakan kerugian atas dan ukuran kedudukan yang betul.

Thank you for rating.
JAWAB KOMEN Batalkan Balasan
Sila masukkan nama anda!
Sila masukkan alamat e-mel yang betul!
Sila masukkan komen anda!
Medan g-recaptcha diperlukan!

Tinggalkan komen

Sila masukkan nama anda!
Sila masukkan alamat e-mel yang betul!
Sila masukkan komen anda!
Medan g-recaptcha diperlukan!