Cara Menggunakan Awan Ichimoku dalam Perdagangan Binance
Strategi

Cara Menggunakan Awan Ichimoku dalam Perdagangan Binance

Awan Ichimoku adalah kaedah untuk analisis teknikal yang menggabungkan pelbagai petunjuk dalam satu carta. Ini digunakan pada carta candlestick sebagai alat perdagangan yang memberikan pandangan mengenai potensi zon sokongan dan rintangan. Alat ini juga digunakan sebagai alat peramalan, dan banyak pedagang menggunakannya ketika berusaha menentukan arah aliran masa depan dan momentum pasaran. Awan Ichimoku dikonseptualisasikan pada akhir 1930-an oleh seorang wartawan Jepun bernama Goichi Hosada. Namun, strategi perdagangannya yang inovatif hanya diterbitkan pada tahun 1969, setelah puluhan tahun melakukan kajian dan peningkatan teknikal. Hosada menyebutnya Ichimoku Kinko Hyo, yang diterjemahkan dari bahasa Jepun sebagai "carta keseimbangan sekilas."
Cara Penunjuk Perbezaan Purata Pergerakan (MACD) berfungsi pada Binance
Strategi

Cara Penunjuk Perbezaan Purata Pergerakan (MACD) berfungsi pada Binance

The Moving Average Convergence Divergence (MACD) adalah penunjuk jenis osilator yang banyak digunakan oleh pedagang untuk analisis teknikal (TA). MACD adalah alat mengikut arah aliran yang menggunakan purata bergerak untuk menentukan momentum saham, cryptocurrency, atau aset lain yang boleh diperdagangkan. Dibangunkan oleh Gerald Appel pada akhir 1970-an, penunjuk Pergerakan Purata Konvergensi Moving mengesan peristiwa harga yang telah berlaku dan, dengan itu, termasuk dalam kategori penunjuk ketinggalan (yang memberikan isyarat berdasarkan tindakan atau data harga masa lalu). MACD mungkin berguna untuk mengukur momentum pasaran dan kemungkinan trend harga dan digunakan oleh banyak pedagang untuk melihat titik masuk dan keluar yang berpotensi. Sebelum menyelami mekanisme MACD, penting untuk memahami konsep purata bergerak. Purata bergerak (MA) hanyalah garis yang mewakili nilai rata-rata data sebelumnya dalam tempoh yang telah ditentukan. Dalam konteks pasaran kewangan, purata bergerak adalah antara petunjuk yang paling popular untuk analisis teknikal (TA) dan ia boleh dibahagikan kepada dua jenis yang berbeza: purata bergerak sederhana (SMA) dan purata bergerak eksponensial (EMA). Walaupun SMA menimbang semua input data secara sama, EMA memberikan lebih banyak kepentingan kepada nilai data terbaru (titik harga yang lebih baru).
Menguasai Strategi Perdagangan Fibonacci Retracement Binance
Strategi

Menguasai Strategi Perdagangan Fibonacci Retracement Binance

Terdapat pelbagai alat dan petunjuk analisis teknikal (TA) yang mungkin digunakan oleh peniaga untuk mencuba dan meramalkan tindakan harga di masa hadapan. Ini mungkin merangkumi kerangka analisis pasaran yang lengkap, seperti Kaedah Wyckoff, Teori Elliott Wave, atau Teori Dow. Mereka juga boleh menjadi petunjuk, seperti Purata Pergerakan, Indeks Kekuatan Relatif (RSI), Roch Stochastic, Bollinger Bands, Ichimoku Clouds, Parabolic SAR, atau MACD. Alat Fibonacci retracement adalah petunjuk popular yang digunakan oleh ribuan pedagang di pasaran saham, forex, dan cryptocurrency. Menariknya, ia berdasarkan urutan Fibonacci yang ditemui lebih dari 700 tahun yang lalu. Artikel ini akan membahas apa itu alat retracement Fibonacci dan bagaimana anda boleh menggunakannya untuk mencari tahap penting pada carta.
Bagaimana Menguji Strategi Perdagangan di Binance
Strategi

Bagaimana Menguji Strategi Perdagangan di Binance

Adakah anda fikir anda mempunyai idea hebat tentang pasaran tetapi tidak tahu bagaimana menguji mereka tanpa mempertaruhkan dana anda? Belajar bagaimana menguji idea perdagangan adalah roti dan mentega peniaga sistematik yang baik. Premis pengujian semula yang mendasari adalah bahawa apa yang dilakukan pada masa lalu mungkin berfungsi pada masa akan datang. Tetapi bagaimana anda melakukannya sendiri? Dan bagaimana anda harus menilai hasilnya? Mari melalui proses pengujian semula yang mudah.