Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 1]

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 1]

Industri kripto, yang diperkirakan mencapai $ 3 triliun dalam kapitalisasi pasaran pada tahun 2025 , masih tidak disasarkan untuk lelaki. Menggalakkan, lebih banyak wanita menggunakan kebebasan wang yang dapat ditawarkan oleh crypto. Di Binance , kami bangga bekerja dengan duta wanita, yang tumbuh dan membina komuniti kami melalui pendidikan, media, acara, dan banyak lagi.

Di sini, kami meraikan pencapaian dan kisah inspirasi mereka yang membantu menggerakkan wanita lain untuk menyertai revolusi crypto dan menutup jurang gender.

1. Amelia Tomasicchio

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 1]

Amelia adalah Ketua Pegawai Eksekutif dan pengasas bersama majalah dalam talian The Cryptonomist ( www.cryptonomist.ch ) dan sekutu Binance . Dia pertama kali memasuki ruang crypto pada tahun 2014 dan mendirikan The Cryptonomist pada tahun 2018, mengembangkan harta media dalam talian hingga mencapai 1 juta tontonan bulanan.

Dia pertama kali belajar mengenai Bitcoin pada tahun 2014, ketika dia harus menulis esei universiti mengenai cryptocurrency. Dia menjadi lebih berminat dengan crypto selepas itu, terutamanya mengenai bagaimana desentralisasi berfungsi untuk teknologi Bitcoin.

Tujuh tahun kemudian, dia mengatakan ini tentang crypto: " Sudah tentu, ia adalah industri yang perlu anda dididik. Orang yang ingin berdagang dengan cryptocurrency tanpa persiapan dan pengetahuan boleh kehilangan wang mereka kerana turun naik, projek penipuan , dan lain lain. Walau bagaimanapun, jika anda ingin belajar, sektor ini sangat menarik dan saya fikir cryptocurrency akan digunakan lebih banyak pada masa akan datang jadi bersiaplah atau anda akan kehilangan kereta api. "

Amelia berpendapat selalu ada sesuatu yang baru untuk dikaji dan dipelajari setiap hari. "Anda tidak akan pernah bosan, dan cryptocurrency mengubah hidup saya untuk selamanya," katanya, sambil menambah bahawa dia bertemu dengan orang-orang yang sangat menarik di ruang yang ingin mengubah dunia dan berusaha untuk itu.

2. Ribka

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 1]

Ribka, yang memenangi anugerah Binance Angel of the Year pada tahun 2020 dengan dedikasi ikhlasnya kepada kumpulan komuniti setempat dan rakan-rakan malaikat yang lain, pertama kali mendengar tentang Binance ketika adik-adiknya mencapai kejayaan ketika menggunakan Binance. Dia kemudian ingin menjadi pengguna crypto sendiri, percaya bahawa dia dapat mencapai kebebasan kewangan melalui crypto. Dia juga peminat Bitcoin yang sangat besar, membeli dan HODLing berapa jumlah yang dia boleh beli dan tidak pernah menjual simpanannya.

Dia menyukai idea bahawa crypto memberikan kita semua peluang untuk tidak terikat dari bank pada masa ini, dengan mengatakan bahawa ini dapat membawa kita ke kebebasan kewangan. Dia berpendapat bahawa wanita yang ragu-ragu untuk menjadi pengguna crypto harus “Lakukan saja, anda dapat mengawal dana anda dan anda tidak memerlukan orang tengah untuk membantu anda menjalankan perniagaan perbankan. Penting untuk sekurang-kurangnya mencuba.

Mengenai mereka yang bukan pengguna crypto, Ribka berpendapat bahawa mereka lebih bergantung pada sistem kewangan tradisional dan mereka merasa lebih selamat dengan cara tradisional. Namun, dia melihat lebih banyak perubahan dalam lingkarannya, dan rakan-rakannya semakin banyak bertanya mengenai crypto.

Dia berkata, "Pengalaman sebagai wanita dalam industri kripto dalam satu dunia sangat hebat!"

3. Amirah

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 1]

Amirah, salah satu Binance Angels asal kami yang bergabung pada tahun 2018, pertama kali menjadi OFW (Pekerja Filipina Luar Negara) di Timur Tengah. Dia telah menjadi pencari nafkah keluarganya selama bertahun-tahun. Pada tahun 2017, dia mula mengirim wang yang dia peroleh melalui aplikasi dompet, yang membantunya mengirim dan menerima wang dengan cepat dan mudah kepada keluarganya di Filipina. Dan ia mempunyai faedah tambahan: aplikasi dompet memperkenalkannya kepada dunia cryptocurrency.

Penasaran dengan apa yang dilihatnya di aplikasinya, Amirah mula meneliti Bitcoin dan cryptocurrency. Kini, dengan bantuan cryptocurrency, dia dan keluarganya dapat menjadi lebih stabil dari segi kewangan. Dia dapat membeli rumahnya sendiri, dan dia pulang ke Filipina untuk tinggal bersama keluarganya dengan baik kerana, dengan crypto, dia tidak perlu bekerja di luar negara lagi.

"Saya ingin menggambarkan pengalaman saya secara keseluruhan sebagai wanita dalam industri crypto sebagai sesuatu yang menggembirakan dan mencabar pada masa yang sama," kata Amirah, sambil menambah bahawa dia banyak belajar dengan menjadi sebahagian daripada program Binance Angel. "Sekiranya anda berfikir untuk bergabung dengan komuniti crypto, mulailah dengan mempelajari asas-asasnya. Sekarang, tidak sukar bagi kita wanita untuk belajar kerana kita dapat memperoleh sokongan yang kita perlukan untuk mengejar segalanya, terutama dengan Binance, ” jelasnya.

4. Victoria

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 1]

Victoria bermimpi memiliki "kebebasan wang." Baginya, kebebasan wang bermaksud banyak perkara: dapat membayar bilnya, memiliki cukup wang untuk hidup walaupun tanpa harus memiliki pekerjaan tetap, memiliki portfolio pelaburan yang kuat selain fiat, dan bahkan memiliki cukup BNB .

Dia pertama kali mengetahui mengenai Binance melalui seorang rakan yang dengan santai menyebut platform untuk perdagangan cryptocurrency. Kemudian, dia berjaya memasuki komuniti Binance yang dibuat untuk orang Nigeria. Pada tahun 2020, ketika dia belajar bagaimana menjadi pedagang, dia menyatakan bahwa pada mulanya tidak mudah untuk menyesuaikan diri dengan ruang yang sepertinya kebanyakan untuk lelaki, tetapi ayahnya membantunya dengan memberikan sedikit motivasi.

Namun, pengalaman pertama Victoria dengan crypto tidak indah. Dia ditipu oleh broker ketika berusia 18 tahun, dan menjadi takut dengan crypto apabila $ 100 dari dana hilang dalam masa dua hari. Pengalaman yang lebih baik dengan crypto muncul dalam dua tahun setelah dia mengetahui tentang Binance. Sejak itu, dia telah mempelajari segala yang dia dapat mengenai perdagangan, sebelum membiayai akaunnya, untuk memastikan dia tidak menyesal dan dia gembira dengan apa yang dapat dia lakukan dengan Binance sejak itu.

Melalui pengalaman peribadinya, Victoria mengetahui bahawa banyak orang yang bukan pengguna crypto masih takut berniaga, kerana kisah-kisah yang telah mereka ceritakan. Namun, dia berkata, “Tidak mustahil untuk menjadi peniaga yang berjaya. Ia hanya memerlukan proses. Sebilangan besar masa, orang mahu memperoleh tanpa belajar. Ia tidak berfungsi seperti itu. Anda mesti belajar terlebih dahulu cara menjana pendapatan, dari topik seperti analisis asas, analisis teknikal, pengurusan risiko, dan lain-lain. Saya gembira saya memasuki industri ini ketika saya melakukannya, tidak pernah terlambat untuk menaiki kereta api bergerak dan menggantikan anda . "

5. Lorena

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 1]

Lorena adalah wanita yang sibuk dengan banyak peranan. Dia adalah: seorang usahawan dan Rakan Pengasas Bitcoin Embassy Bar di Mexico City; perunding, pembesar suara dan pembangun bengkel mengenai topik Blockchain dan Bitcoin; seorang penulis di Talent Republic; podcaster di Tune ke Blok; peminat cryptocurrency dan penganalisis fenomena sosial dan ekonomi; pelatih dalam psikologi sosial; dan feminis dan penyokong wanita!

Dia pertama kali mengetahui tentang Bitcoin pada tahun 2017, ketika dia mencari pilihan pelaburan dan belajar lebih banyak melalui rakannya sekarang di Bitcoin Embassy Bar. Pada masa itu, dia merasa seperti apa yang ditunjukkan oleh Bitcoin yang dia percayai, yang mendorongnya untuk mempelajari lebih lanjut mengenai cryptocurrency dan melabur di dalamnya.

Walaupun Lorena pertama kali memasuki industri ini pada tahun 2017, kali pertama dia menggunakan Binance adalah pada tahun 2019, setelah pengikut media sosialnya bertanya kepadanya mengenai pertukaran crypto. Sejak itu dia gembira dengan pengalamannya di Binance.

"Bitcoin adalah pengubah hidup yang luar biasa dalam setiap aspek." Nasihat Lorena untuk pemula crypto adalah mendidik diri mereka sendiri mengenai perkara ini sebelum mempertimbangkan kemungkinan membeli cryptocurrency apa pun, kerana turun naik boleh menjadi tidak menyenangkan bagi pengguna, terutama mereka yang tidak biasa dengan pasar crypto. Juga, ada penipu yang sentiasa mencari peluang untuk menipu pengguna. "Mendekati komuniti kripto adalah salah satu cara terbaik untuk belajar, kerana banyak dari kita mendedikasikan diri untuk membuat kandungan untuk membantu pengguna baru, pastinya di ruang kripto terdapat banyak orang cemerlang yang bersedia untuk berkongsi pengetahuan mereka dengan semua orang."

6. Zuni

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 1]

Zuni dari Venezuela adalah pelajar perubatan yang bersemangat untuk menjadi doktor dan juga pengguna crypto. Pada masa ini, dia lebih fokus menyumbang kepada industri kripto dengan membimbing pengguna Binance baru sebagai Binance Angel . Dia mengatakan bahawa dia masuk ke crypto kerana dia merasa dapat mengakses banyak peluang ketika bekerja di industri crypto, yang kebanyakannya tidak akan dia dapatkan sebagai doktor.

Doktor yang bercita-cita itu pertama kali diperkenalkan ke industri kripto ketika dia menghadapi cabaran ekonomi di negara asalnya. Dia harus mencari jalan untuk menyimpan wangnya dengan selamat, dan ketika itulah dia menemui platform Binance P2P dan stablecoin.

Sehingga kini, produk Binance kegemarannya adalah Binance P2P, yang dia gunakan setiap hari. Dia menukar sejumlah wang yang tepat yang dia perlukan dari platform dan kemudian menyimpan sisa asetnya dengan selamat.

Zuni berpendapat bahawa ekosistem blockchain adalah apa yang orang perlukan sebagai penyelesaian untuk mendapatkan kebebasan wang yang mereka layak. Dia juga menasihati siapa saja yang tidak tahu mengenai ekosistem blockchain untuk meneliti, belajar, dan mencari jalan menuju kestabilan kewangan.

Dia menjelaskan bahawa pengalamannya sebagai wanita dalam industri crypto adalah sesuatu yang membuatnya merasa kuat. Dia dapat menunjukkan kepada rakan sebaya dan pengkritiknya bahawa dia adalah seorang wanita yang cerdas, benar-benar mampu melakukan perkara-perkara luar biasa dan menyumbang untuk meningkatkan industri yang dia sertai. Dia mahu bakal pengguna crypto wanita mengetahui perkara ini:

"Saya tahu itu sesuatu yang baru dan kadang-kadang menakutkan, tetapi perkara terbaik yang dapat dilakukan seseorang, bukan hanya kepada wanita tetapi juga semua orang, adalah mencuba. Bagaimana anda dapat mengetahui apakah ada yang baik atau tidak jika anda belum mencubanya? Mengambil risiko dan mencuba perkara baru dapat membawa anda ke tempat yang lebih besar! "

7. Vaneska

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 1]

Vaneska adalah Binance Angel dan ejen pelancongan dari Chile. Dia memilih untuk tetap menggunakan crypto, walaupun ditipu oleh penipu sebelumnya, kerana dia tahu bahawa masalahnya adalah dengan penyalahgunaan crypto, dan bukan crypto itu sendiri. Itulah sebabnya dia bekerja keras sebagai Binance Angel untuk berkongsi maklumat dengan rakan pengguna.

Dia semakin berminat dengan industri kripto ketika dia mengetahui bahawa kripto dapat digunakan dalam industri pelancongan. Itulah sebabnya dia mengesyorkan cryptocurrency kepada semua wanita.

" Industri kripto adalah yang paling inklusif yang ada di dunia, tidak ada usia atau jantina, anda boleh menghubungkannya dengan sebarang usaha yang anda miliki," kata Vaneska. "Saya belajar setiap hari. Pada satu ketika dalam hidup saya, saya mengatakan kepada diri sendiri bahawa saya tidak mahu menghabiskan seluruh hidup saya di hadapan komputer, tetapi sekarang saya faham betapa senangnya saya berada di hadapan komputer untuk menikmati hidup saya ketika mahu. Itulah betapa hebatnya pengalaman dalam industri kripto bagi saya. "

8. Fara

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 1]

Fara, yang merupakan pelabur crypto, pertama kali mengetahui tentang crypto dari seorang rakan. Dia semakin ingin tahu tentang crypto, Bitcoin, dan teknologi di sebalik token. Ketika dia menceritakan kisahnya, dia membuat titik untuk menekankan bahawa dia adalah pelabur, bukan pedagang, kerana dia menjadi crypto untuk masa depannya. Dia juga menyatakan bahawa dia ingin memiliki kereta idamannya setelah tiga tahun pelaburan crypto.

Dia mengatakan bahawa bakal pengguna crypto harus mengetahui produk crypto terlebih dahulu dan mereka tidak boleh tamak dengan keuntungan yang diperoleh dengan menggunakan crypto. Kepada mereka yang ragu-ragu untuk bergabung sebagai pengguna Binance, dia berkata, "Jangan buang masa anda dengan orang beracun yang mendiskreditkan crypto."

9. Fran

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 1]

Fran meminati crypto walaupun menghadapi masa-masa sukar pada masa ini. Pada tahun 2019, dia ditipu, dan kemudian tahun kemudian, dia menganggur kerana pandemi COVID-19. Crypto ternyata menjadi rahmat menyelamatkannya. Dia kini menjana pendapatan dengan berdagang di Binance dengan sedikit wang.

Walaupun menghadapi masa-masa sulit sebelumnya, dia masih memilih untuk terus berada dalam industri crypto. Mengingat masa-masa itu, dia berkata, “Saya tidak pernah kehilangan apa-apa; Saya sama ada belajar atau memperoleh. Saya mengalami masalah kewangan, tetapi saya telah banyak belajar sejak saat itu. "

Pertukaran Brazil baru-baru ini melakukan tinjauan, yang menunjukkan bahawa untuk setiap 100 pelabur, 11 adalah wanita. Fran menyatakan bahawa jumlah ini nampak kecil, tetapi sebenarnya dua kali ganda dari purata global. "Kepada wanita yang mempertimbangkan kripto, saya ingin memberitahu mereka bahawa kami dapat meneroka kecerdasan kami dan menonjol di pasaran kripto kerana kami telah tanpa lelah berusaha untuk mengambil bahagian dalam ruang ini," katanya.

Thank you for rating.
JAWAB KOMEN Batalkan Balasan
Sila masukkan nama anda!
Sila masukkan alamat e-mel yang betul!
Sila masukkan komen anda!
Medan g-recaptcha diperlukan!

Tinggalkan komen

Sila masukkan nama anda!
Sila masukkan alamat e-mel yang betul!
Sila masukkan komen anda!
Medan g-recaptcha diperlukan!