Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Dalam artikel kedua dalam siri dua bahagian mengenai bagaimana wanita #ChoosetoChallenge dengan crypto dan Binance , baca dan terinspirasi oleh kisah-kisah duta wanita kami, yang dengan cara mereka sendiri berusaha untuk membantu wanita untuk bergabung dengan revolusi crypto dan menutup jantina jurang dalam industri.

1. Silvia Bossio

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Silvia, salah satu wanita pertama dan sedikit di Eropah yang merasakan dan mengalami gelombang teknologi pasaran Blockchain dan Bitcoin, terlibat dalam industri ini beberapa tahun yang lalu. Dia terus belajar untuk mengembangkan idea dan menyebarkan seolah-olah itu adalah perkara dermawan.

Pada tahun 2014, Silvia mula menulis tentang teknologi canggih di blognya sebagai hobi, yang merupakan permulaan penglibatannya dalam industri crypto. Kini, dia adalah salah satu Pengasas Crypto Bar, bar digital yang dibuat untuk memberitahu orang ramai tentang potensi cryptocurrency dan blockchain dan untuk membantu pengguna memahami teknologi dengan lebih baik. Dia juga merupakan Pengarah Bmine Group, syarikat induk ladang perlombongan mereka.

Silvia telah mengetahui tentang Binance sejak awal, dan bahkan masih ingat membicarakannya di masyarakat dan banyak orang mengambil bahagian dalam ICO. Dia telah menjadi sebahagian daripada komuniti Binance sejak Januari 2018, dan dia berkata, "Saya rasa ini adalah pertukaran yang paling boleh dipercayai di seluruh ekosistem dan seiring berjalannya masa Binance telah meningkatkan pengalaman pengguna dengan menawarkan lebih banyak perkhidmatan dan produk daripada pesaing. "

Dia berkata, “Di pasar ini, sangat penting untuk belajar, bertemu orang dan membandingkan catatan. Ia tidak mudah, kesalahan dapat banyak, contoh cepat boleh mengenai keselamatan dompet, memahami perbezaan antara BEP20 / ERC20, dll. Juga, ini adalah pasaran makro yang berkembang. Saya menasihati anda untuk tidak menaiki kereta api jika anda tidak dilengkapi dengan pengetahuan yang betul; jika tidak, ini seperti fasa FOMO 2017 yang terkenal dan pembunuhan yang berlaku pada tahun 2018. Dunia crypto baru, ia harus difahami, kita harus mempelajarinya. Bitcoin dibuka dan memberi anda akses ke bank terbaik di dunia: diri anda sendiri. "

2. Ina

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Ina, seorang peguam dan psikologi mengikut profesion, bekerja di industri crypto. Bekas pekerjaannya adalah dalam pengembangan blockchain, dan gajinya adalah dalam Bitcoin. Ini adalah bagaimana dia menjadi pengguna crypto.

Dia menyedari Binance pada tahun 2017, dan sejak itu, telah menjadi pengguna setia, disebabkan oleh kualiti Binance seperti kemudahan, fungsi yang baik, banyak pasangan perdagangan, dan pelbagai produk. Untuk membantu pemula kripto, Ina mengesyorkan beberapa produk Binance: dia secara khusus mencadangkan agar pengguna baru melalui Binance Academy untuk belajar mengenai Binance dan industri kripto. Juga, dia mengesyorkan Launchpad sebagai peluang baik untuk meningkatkan modal dengan risiko minimum.

"Tidak ada kemenangan tanpa kekalahan. Kita semua harus memahami perkara ini: tidak sabar, tidak ada wang. Kita perlu menyimpan kesabaran, ketenangan, dan pengetahuan tertentu dalam industri crypto, ”kata Ina.

3. Celestina

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Celestina, yang merupakan bekas jururawat dan kini menjadi ibu kepada dua orang anak, berminat dengan crypto semasa dia mencari pekerjaan semasa tinggal di rumah. Dia tahu mengenai Bitcoin pada tahun 2010, tetapi dia hanya menganggapnya sebagai penipuan. Dia menjadi panas pada crypto pada tahun 2016, ketika dia mula melakukan penyelidikan sendiri dan menganggap Bitcoin sangat menarik. Dia pertama kali menjadi pengguna crypto dengan memburu hadiah dan menulis artikel.

Sebagai seorang ibu, dia harus menghabiskan waktunya dengan bijak untuk memasak, menjaga anak-anak, dan belajar kripto. Dia berpendapat bahawa wanita adalah multitasker semula jadi, jadi dia dapat menguruskan semua ini pada masa yang sama. Ia hanya memerlukan dedikasi dan tekad.

Bagi mereka yang berpendapat bahawa mereka tidak mempunyai masa untuk terlibat dalam industri crypto, dia mengatakan "Multitasking bukanlah perkara baru bagi wanita. Anda hanya memerlukan 20-30 minit sehari untuk menjadi pengguna crypto. Jangan biarkan sesiapa mempengaruhi anda untuk berhenti belajar, rakan atau rakan anda mungkin akan mengecilkan hati anda bahawa crypto adalah penipuan. Percayalah, saya juga pernah berfikir seperti itu tetapi saya telah memperoleh sedikit keuntungan dari industri kripto dan saya masih belajar dan memperoleh pendapatan. "

Dia menambah, "Terdapat banyak penipu dalam industri ini dan inilah sebabnya saya memutuskan untuk membantu orang belajar tentang dunia kripto melalui program Binance Angel dan saya akan membantu mana-mana wanita dalam industri kripto yang memerlukan bantuan."

4. Fatma

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Fatma, seorang ibu yang suka bekerja dan mencintai nombor dan matematik, juga merupakan pengguna crypto dari Turki. Sebagai ahli ekonomi, dia mengatakan bahawa lebih mudah baginya untuk menerima kripto, kerana dia menganggapnya sebagai bidang ekonomi yang sangat menarik.

Suami Fatma memperkenalkannya kepada Binance ketika dia melaburkan simpanan mereka di BNB sebelum produk Binance Savings muncul di platform. Ketika pendapatan mereka meningkat dari pelaburan ini, dia menyaksikan pertumbuhan Binance menjadi ekosistem blockchain global. Inilah sebabnya mengapa dia gembira berada dalam komuniti Binance.

Dia mengatakan, “Saya rasa wanita lebih berhati-hati daripada lelaki sehingga memerlukan masa bagi wanita untuk belajar dan memulakan sesuatu pada awalnya. Dengan Binance, terdapat pelbagai produk dengan tahap risiko yang berbeza, sehingga pengguna dapat memilih produk yang paling sesuai dengan mereka. Sekarang untuk keluarga saya, cryptocurrency telah menjadi hobi yang sangat menarik, yang telah membantu kami menyatukan lebih banyak lagi. "

5. Caterina Ferrara

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Caterina adalah perunding blockchain kanan, pegawai komunikasi sains dan teknologi yang berpengalaman, pakar kesihatan digital, dan mentor permulaan teknologi, dengan pengalaman 15 tahun sebagai profesional. Pada masa ini, dia mengubah tujuan dan cabaran perniagaan pelanggan menjadi peta jalan teknologi dan projek seni bina blockchain.

Walaupun dia mempunyai pengalaman bertahun-tahun sebagai profesional, dia masih baru dalam crypto pada tahun 2016, ketika rakannya memberitahunya tentang mempelbagaikan portfolio pelaburan dengan Bitcoin. Kemudian beberapa minggu kemudian, seorang rakan sekerja bercakap mengenai Bitcoin, dan dia terkejut kerana dia boleh mempunyai dua perspektif yang sama sekali berbeza mengenai satu topik dari dua orang. Pada saat itu, dia menyedari bahawa blockchain adalah teknologi yang dapat mengubah aspek asas kehidupan kita dari segi ekonomi dan sosial. Pada masa itu, dia fikir dia tidak mampu membuang masa lain tanpa bekerja di industri.

Komitmen peribadinya adalah "menggunakan blockchain untuk mendorong kesan sosial dan khususnya, penyertaan kewangan." Pada tahun 2017, dia mengasaskan Blockchain Ladies, sebuah komuniti antarabangsa yang menghubungkan semua profesional wanita dalam industri ini. Kumpulan ini bertujuan untuk memupuk agregasi untuk mengatasi jurang jantina dan gaji dalam industri blockchain.

Salah satu perkara yang mereka lakukan di Blockchain Ladies adalah melancarkan kempen barang dagangan, menjual alat mereka di TheCryptoMerch. Mereka juga membiayai aktiviti latihan untuk gadis-gadis yang sangat muda menggunakan cryptocurrency dan blockchain dengan kaedah Lego Serious Play. Hingga kini, Caterina telah berkomitmen untuk menghubungkan lebih dari 6.200 wanita di seluruh dunia dan akan mengumumkan perjanjian perkongsian penting dengan institusi Itali.

Seorang pemimpin wanita yang terus menerus berkomitmen untuk industri ini, Caterina mengatakan, “Pelabur kecil dan sederhana tidak takut dengan risikonya tetapi oleh aspek digital semata-mata, intangible wang digital dan desentralisasi yang baru. Mereka takut bahawa ini semua berkaitan dengan IT dan terlalu sukar untuk diuruskan. Kepada orang-orang ini, saya sarankan untuk mencuba untuk memulakan dengan sederhana, membeli beberapa crypto, dan membuka dompet untuk memulakan, untuk mengetahui alat ini. Dalam kes pelabur besar (pelabur institusi), ada ketakutan yang berkaitan dengan sejumlah besar wang yang dilaburkan dan serangan penggodam. Dalam kes ini, adalah perlu untuk mendidik pengguna mengenai penyimpanan dan pengurusan crypto dan token yang betul dan menasihati mereka untuk selalu bergantung hanya pada pemain yang mapan. "

Dia menyukai pengalamannya sebagai wanita dalam industri crypto. "Sejak saya mendekati dunia crypto dan blockchain, tidak ada yang mengecewakan saya, kerana menegaskan hak wanita untuk hadir dalam semua bidang pekerjaan dan bahkan di puncak pengambilan keputusan adalah cabaran saya sejak selamanya," katanya.

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Yara dari Asia Tenggara pada mulanya merasakan lelaki lebih banyak terlibat dalam industri crypto daripada wanita. Walaupun begitu, dan di tengah pekerjaannya yang stabil sebagai ahli farmasi, dia masih memilih untuk menjadi pengguna crypto. Dia mengatakan bahawa dia boleh keluar dari rutinitas biasa dan lebih hidup dengan perkhidmatan yang disediakan oleh Binance, seperti Liquidity Swap, Earn, Vault, dan banyak lagi.

"Kedua-dua Binance dan seluruh industri crypto telah berkembang pesat dalam beberapa bulan terakhir. Ini adalah jaminan bahawa ada banyak lagi yang dapat kita lakukan dan terokai dalam ekosistem blockchain. Ini adalah sesuatu yang nyata dan akan ada penggunaan besar-besaran. "

Dia menjangkakan lebih banyak wanita akan bergabung dengan komuniti crypto. Hanya memerlukan semua orang untuk mengambil langkah kecil pada satu waktu, mengenali industri ini secara beransur-ansur.

7. Rezeki

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Fortune adalah usahawan muda dan peniaga yang pertama kali mengetahui tentang Binance ketika dilancarkan pada tahun 2017. Dia berkongsi bahawa dia kagum dengan jumlah transaksi platform muda seperti itu.

Dia berpendapat bahawa menolong orang Afrika dapat dilakukan melalui crypto dan blockchain. Dia ingin berkongsi beberapa kisahnya menggunakan Binance. " Bagi mereka yang masih ragu bahawa teknologi ini dapat menebus kekosongan besar yang telah dibuat antara negara-negara tertentu, pemerintah mesti dapat mengambil langkah tepat pada waktunya untuk mengawasi sektor ini, syarikat-syarikat yang baru lahir dan tidak ketinggalan sekali lagi dan dengan demikian perlahan menurunkan kemunculan bentuk kewangan baru ini yang akhirnya akan memberi manfaat kepada semua orang, ” katanya.

Fortune berpendapat bahawa Binance telah mengembangkan perkhidmatan yang memenuhi keperluan tertentu dan setiap individu dan institusi di ruang crypto akan mempunyai niche dalam ekosistem Binance. Dia menekankan bahawa Binance telah membuat pengiriman wang sangat fleksibel sama ada crypto-to-crypto atau fiat-to-crypto.

“Industri ini telah mengubah hidup saya. Terima kasih kepada crypto, saya memahami apa sebenarnya wang dan semua yang tersirat. Ini adalah kekayaan terbesar yang saya miliki di alam semesta ini dan melalui penemuan ini saya berjuang untuk mengembangkan penyelesaian yang disesuaikan dengan konteks Afrika, terutama bagi negara-negara yang tidak mengeluarkan mata wang mereka sendiri. "

8. Martina

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Martina, yang kini berada di rumah menjaga anaknya dan mula belajar jurusan universiti keduanya, adalah pengguna crypto sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Sejak 2017, dia telah menjadi pengguna Binance yang setia, mengatakan bahawa pertukaran itu boleh dipercayai dan ada peluang untuk menjana keuntungan sambil belajar tanpa berniaga.

Sebagai orang, ibu, dan pelajar yang sibuk, Martina mengatakan, “Dunia crypto tidak eksklusif untuk status jantina, sosial dan kewangan tertentu. Peluang dibuat oleh kami dan kami dapat membuatnya jika ingin menjadi sebahagian daripada revolusi ini. Ini juga akan meninggalkan warisan kepada anak-anak kita dan warisan akan menjadi pendidikan kewangan dan kebebasan yang lebih baik bagi mereka. "

Dia kemudian memberitahu pengguna crypto yang berpotensi, “Ketika baru memulai, Anda dapat kalah karena tidak berpengalaman dan tamak. Namun, jika anda belajar dan mempersiapkan apa yang akan datang, anda akan menjadi lebih kuat. "

9. Patry

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Patry kini menganggur kerana pandemik COVID-19. Dia tahu mengenai Bitcoin sejak 10 tahun yang lalu, sejak pertama kali mendengarnya dari salah seorang rakannya yang menyebutnya "wang internet baru". Pada masa itu, dia merasa menarik dan bahkan memikirkan untuk membeli beberapa Bitcoin. Namun, dia ragu-ragu kerana terlalu baru dan dia tidak pasti. Sekarang, dia memperoleh hasil dari perdagangan Binance.

Dia ingat bahawa pengalaman pertamanya menggunakan platform Binance bukanlah sesuatu yang mudah. Walau bagaimanapun, Binance memberikan banyak maklumat pendidikan melalui saluran Binance Academy dan Telegram. Hasilnya, dia kini dapat menolong pengguna lain dengan pertanyaan di platform.

Bagi mereka yang ragu-ragu memilih cabaran baru, dia berkata, “Berhentilah meragukan dan terus maju! Sejauh ini telah menjadi pengembaraan yang mengubah hidup saya. Crypto akan membuat anda bebas! Tetapi selalu ingat untuk mencari maklumat sebelum melakukan apa-apa kerana boleh ada penipuan. "

Dia juga menekankan beberapa produk Binance yang boleh digunakan oleh pemula. Apabila seseorang baru menggunakan platform ini, dia memberitahu mereka untuk berdagang di pasaran spot dan memegang aset ketika mereka mengetahui lebih lanjut mengenai industri ini. Binance Earn adalah sesuatu yang dia cadangkan juga kerana pengguna dapat menyimpan aset yang mereka beli dari pasaran spot.

“Pengalaman saya dalam industri kripto telah menjadi pengembaraan yang mengubah hidup. Saya sekarang boleh memilih bagaimana saya mahu wang saya berfungsi untuk saya dan memanfaatkannya sepenuhnya, ” tambah Patry.

10. Jazmín

Temui Wanita yang #ChoosetoChallenge dengan Crypto [Bahagian 2]

Jazmín, yang menjadi rakan kongsi di sebuah firma dan menjalankan perniagaannya sendiri sejak tahun 2019, pertama kali mengetahui mengenai Binance sambil mencari jalan untuk memperoleh pendapatan tambahan. Dia memilih untuk belajar mengenai crypto pada mulanya kerana dia menginginkan sesuatu yang lebih daripada pendapatan pasif yang dia perolehi dari perniagaannya sendiri.

Dia berpendapat bahawa perdagangan kripto adalah sesuatu yang dapat dia lakukan setiap hari, kapan saja, dan bahawa dia dapat terus membuat keuntungan dengan crypto tanpa terlalu berpegangan dengannya, tidak seperti menjalankan perniagaan yang mapan. Inilah sebabnya mengapa dia berpendapat bahawa mempunyai pendapatan tambahan melalui perdagangan crypto adalah "permulaan masa depan yang hebat".

Dia berkata, "Tanpa pengorbanan, tidak akan ada kejayaan. Tidak ada yang dilahirkan dengan pengetahuan tentang apa-apa dan semua orang bermula sama. Malah pakar kripto yang kita baca setiap hari juga baru dalam industri ini pada awalnya. "

Thank you for rating.
JAWAB KOMEN Batalkan Balasan
Sila masukkan nama anda!
Sila masukkan alamat e-mel yang betul!
Sila masukkan komen anda!
Medan g-recaptcha diperlukan!

Tinggalkan komen

Sila masukkan nama anda!
Sila masukkan alamat e-mel yang betul!
Sila masukkan komen anda!
Medan g-recaptcha diperlukan!